Alles went.....zelfs Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jeanine Duyvelshoff - WaarBenJij.nu Alles went.....zelfs Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jeanine Duyvelshoff - WaarBenJij.nu

Alles went.....zelfs Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

27 December 2013 | Nepal, Kathmandu

Alhoewel het soms voelt alsof ik hier al twee maanden ben, ben ik hier pas 2 weken....en geloof het of niet maar het went om hier te zijn. Waar ik in het begin nog dacht 'waar begin ik in hemelsnaam aan', kijk ik nu niet eens meer op van de mensen die rollen in hun ontlasting maar ik pak ze op en trek de schoonste kleding aan die ik kan vinden. Soms nog zonder de mensen te wassen, want er is nou eenmaal niet altijd water in het ouderenhuis. Maar geloof me, het went. Net als het achterlijke verkeer en het gewoon moeten oversteken ook al komen er nog een aantal auto's aan. Gewoon doorlopen en hopen dat mensen stoppen. Toeteren doen ze hier toch wel, daar trek ik me allang niks meer van aan. Maar gelukkig heeft nepal ook natuur. En ook al is dat soms eventjes rijden (over 20 km doen ze hier ruim een uur), dan heb je ook wat. Prachtige kloosters in de bergen omgeven door rust, rust en rust.....dat is toch meer mijn ding dan twintig tempels binnen een straal van 500 meter die allemaal op elkaar lijken in de stad van Kathmandu. Spijt van me reis? Nee zeker niet! Ik had Nepal niet willen missen ondanks alle vieze dingen en de armoedige omstandigheden. Ook al was het jammer dat ze niet echt kerst vieren. Het vrijwillgershuis heeft een kerstboom geprobeerd neer te zetten, maar het mag de naam van kerstboom eigenlijk niet hebben. Ze hebben wel echt hun best gedaan, want op eerste kerstdag kregen we zelfs cake met een kaarsje! We moesten ook liedjes zingen, het leek meer op een verjaardag haha. Ook in jet ouderenhuis kregen we cake. In een ruimte van 2 bij 2 meter werd met tien andere vrijwilligsters en drie zusters kerst gevierd door cake te eten. Thuis miste ik toen wel even, maar het is bijzonder om hier te zijn, in alle opzichten.
Er is hier niet veel te doen in de avond (na 19:00 uur is alles dicht en donker en wordt geadviseerd niet meer naar buiten te gaan) dus ben ik in de avond vaak een boek aan het lezen of foto's aan het uitzoeken. Ik zal er binnenkort een aantal op Facebook zetten, want via deze site gaat het erg langzaam. Maar nog leuker, naast foto's uitzoeken, is het om jullie verhalen te lezen in me travelbook en de berichtjes die jullie sturen via WhatsApp en deze site. Dat verveelt nooit, dank daarvoor :)

  • 27 December 2013 - 14:57

    Stef:

    Ienie!! Wat een leuke foto die bij de tempel!!!!! Super, je ziet er happy uit en dat is belangrijk!! Nou iniedergeval hebben maaik en ik nog kerstliedjes voor je gezongen om toch een sfeer te creëren :p vind je me plaatjes leuk in je boekje :p. Xxx

  • 29 December 2013 - 01:54

    Tessa Maat:

    Wooww super leuke foto bij die tempel!! En die andere uiteraard ook!!
    Het straalt iig van de af dat je het onwijs naar je zin hebt.
    Gelukkig dat alles nu een beetje gaat wennen.
    Toch nog een beetje Kerst gevierd, weet je al waar je oud&nieuw gaat doorbrengen?

    XxX Tess

  • 01 Januari 2014 - 11:26

    Joke:

    Hallo Jeanine. Ik wil je eerst een voorspoedig 2014 wensen. Heb je een gezellige Oudjaarsavond gehad daar. Het zal wel heel anders geweest zijn als hier. Wij zijn me de boot meegeweest en hebbenhet vuurwerk in Rotterdam vanaf de boot bekeken wat erg mooi was maar koud en regenachtig. Op de foto van jou voor de tempel zag ik dat het daar mooi weer was want de zon scheen en je zat in een T shirt dus is het er ook nog niet zo koud neem ik aan. De verhalen die je schreef zijn erg leuk maar ook wel triest zoals het daar gaat. Nu Jaenine geniet ervan en kijk uit naar je volgende reisverslag. Groetjes.

  • 26 Januari 2014 - 15:12

    Fenny:

    En het is alweer een opwaartse lijn! Ik had op je FB al wel de 'kerstboom' gezien paar weken terug. Foto's zien er allemaal goed uit! Wat zal jij bij terugkomst de jongeren doen relativeren! Had er vd week één die naar de douche wees, als van 'de grond is nat'. Wat een verschil he! Blij met niks, of boos om niks.
    Maar voorlopig nog even verder genieten!
    liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 15031

Voorgaande reizen:

14 December 2013 - 13 Juni 2014

Een half jaar in Azië....

Landen bezocht: