Reizen met me zus - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Jeanine Duyvelshoff - WaarBenJij.nu Reizen met me zus - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Jeanine Duyvelshoff - WaarBenJij.nu

Reizen met me zus

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

23 April 2014 | Indonesië, Medan

Ongeveer een week geleden is me zus aangekomen in Bangkok. Ze is vanuit Aruba naar Nederland gevlogen, daar een nachtje geslapen en daarna doorgevlogen naar Bangkok. Heel handig dat ze eerst even in Nederland verbleef, want dan kon ze gelijk wat dingetjes meenemen voor mij. Ik had namelijk al wat kleding versleten en was door me muggenspray heen. Nadat ik me zus had opgehaald van het vliegveld, zijn we samen naar het hotel gegaan. Ik was erg verdrietig om het feit dat ik vrienden heb moeten achterlaten in Laos, maar toen ik me zus zag was ik alleen nog maar blij. Om Nicole even te laten wennen aan het backpacken begonnen we in een hotel (betaalt door onze lieve mams). Het was ontzettend leuk om te zien dat Nicole nog helemaal verbaasd was over de onhygiënische restaurantjes op straat. Ook over de tempels was ze nog redelijk enthousiast, alhoewel we daarin wel op elkaar lijken en binnen 5 minuten waren we dan ook wel klaar met het bezichtigen van de tempel. In Bangkok hebben we ook samen het waterfestival gevierd. Het waterfestival was erg leuk, voor drie dagen waren we continu volledig nat. Na Bangkok zijn we samen naar Kuala Lumpur gevlogen. Het plan was om met de trein te gaan, maar vliegen is toch wat sneller. In Kuala Lumpur wilde we graag op de petronas - towers, maar meer was er eigenlijk niet te zien dus zijn we maar één nachtje gebleven. Dit was echter een nacht die we niet snel zullen vergeten vanwege de accommodatie. Nadat ik me zus uitleg had gegeven over het backpacken, budget reizen en hostels, besloot zij een hostel te boeken in Kuala Lumpur. De locatie was perfect....maar dat was ook alles. Onze kamer (een gedeelde kamer dat was nog een stapje te ver voor me zus) van twee bij twee meter bestond uit vier muren, twee ventilatoren en twee matrassen en was niet erg schoon. Gelukkig was het maar voor 1 nachtje....Na Kuala Lumpur gingen we met de trein naar Singapore. Ondertussen was ik wel gewend aan het reizen en het feit dat ik overal moet slapen, dus in de trein (die eerst vertraagd was en daarna stuk ging) viel ik in slaap en had ik niet door dat we drie uur later dan gepland aankwamen in Singapore. Me zus echter wel, want die had het ontzettend koud in de trein met super airconditioning dus die had de hele nacht maar twee uurtjes geslapen. In Singapore moesten we even zoeken naar een hostel, want Singapore is redelijk duur en we wilde dit keer een iets betere hostel. Maar uiteindelijk een gedeelde kamer gevonden dichtbij de metro van Singapore voor drie nachten. De stad was erg leuk en we zijn in Singapore ook naar universal studios geweest. Ook hadden we met twee meiden afgesproken die ik eerder al had ontmoet tijdens het reizen dus dat was wel erg gezellig. Na drie dagen Singapore hadden we het wel gezien, dus een ticket geboekt naar Medan in Indonesië. Daar wilde we graag de apen in de jungle zien dus dat hebben we gisteren gedaan. En op het moment van typen, zit ik in de auto op weg naar het grootste meer in Azië dat ligt in een vulkaan. Onze chauffeur spreekt redelijk engels en me zus is hem helemaal aan het ondervragen, wat erg leuk is omdat we nu veel te weten komen over de indonesische cultuur. Iets minder is dat hij daardoor net wel afgeleid was en ik zojuist door de auto vloog omdat hij heel hard moest remmen. Maar na de schrik hebben me zus en ik wel heel hard daarom moeten lachen. Jeeee....me zus is bij me :)

  • 23 April 2014 - 08:22

    Maaike:

    Je bent echt een doorgewinterde wereldreiziger nu :). Zo fijn dat je zus bij je is!
    Blijf vooral schrijven, heel leuk om te lezen, ben je goed in!!
    Zo bizar dat je alweer over twee maanden thuis bent, maar tegelijkertijd voelt het alsof je al veeeeeeel te lang wegbent.

    Geniet lekker verder meis :)

    Liefs, Maaik

  • 23 April 2014 - 09:03

    Stef:

    Ienie!!! Leuk hoor al je verhalen :) je zit ook nooit stil hè....ik hou niet meer bij waar je bent joh :p denk ik die zit lekker in Singapore zit je alweer in Indonesië etc. Lekker blijven genieten, ben blij dat het goed dat en dat je zus er is.
    Have fun!!!

    Xx

  • 23 April 2014 - 10:52

    Tess:

    He Nien!
    Super leuk om weer wat van je te horen!
    Jeetje zeg wat vlieg jij de wereld rond super gaaf!
    Ben de tel kwijt geraakt hoeveel landen je nu al gezien hebt
    Super leuk dat je zus er nu ook is! Geniet ervan samem!

    Tessa xxx

  • 24 April 2014 - 11:02

    Fenny:

    Hoi Jeanine!
    Leuk om te lezen wat je nu weer uitspookt, klinkt goed en klinkt als vakantiegevoel! Geniet ervan, ik zeg regelmatig dat er niemand is waar je zo mee kan lachen als je zus; flauwe grappen, scherpe grappen, slappe lach en... dingen waar je eigenlijk niet om zou moeten lachen!
    XX

  • 25 April 2014 - 19:59

    Joke:

    Zo jullie reizen zo samen heel wat landen en steden af zeg. Leuk dat je nu samen met Nicole een paar weken samen reist. Julie en vooral jij Jeanine hebt al heel wat gezien en meegemaakt. Nog veel reisplezier samen en geniet ervan.

  • 27 April 2014 - 16:16

    Dennis:

    Hoi Jeanine;
    Ik vind het leuk om om de zoveel weken te lezen wat je allemaal ziet, doet, meemaakt en leert. Met name de berichten over wat je meemaakte in de (ouderen) zorg met pies, poep, andere vuiligheid en zelfs dode mensen vond ik bijzonder.
    Grappig om te lezen dat je aan de soms erbarmelijke omstandigheden went. Je lijkt meer gewend aan de slechte en vieze hostels.
    Ik hoor van andere mensen die veel bacpacken dat het reizen verslavend is. Ik ben benieuwd welk ander continent op nummer 1 staat. Of is dit iets wat je nooit meer zal doen.
    Mischien zie je Kambing of Babat op de menukaart. (is trouwens wel lekker). Je moet wel weten dat dit geit/ runderpens is.
    Heel veel plezier met je zus en geniet va het prachtige indonesie.

  • 07 Mei 2014 - 21:18

    Nicole:

    Hi zus,

    Helaas ben ik weer terug op Aruba. Net pas je stukje gelezen en bij de laatste zin heb ik erg gelachen. Wat hebben we een super tijd gehad. Veel plezier de laatste vijf weken!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 15022

Voorgaande reizen:

14 December 2013 - 13 Juni 2014

Een half jaar in Azië....

Landen bezocht: