Dag Filipijnen, hallo laatste bestemming; Japan - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Jeanine Duyvelshoff - WaarBenJij.nu Dag Filipijnen, hallo laatste bestemming; Japan - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Jeanine Duyvelshoff - WaarBenJij.nu

Dag Filipijnen, hallo laatste bestemming; Japan

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

29 Mei 2014 | Japan, Kyoto

Dag Filipijnen, hallo laatste bestemming; Japan Alweer een week ben ik in Japan. Het regenseizoen ging beginnen in de Filipijnen, dus het werd tijd om te vertrekken. Ik vond het maar lastig om te reizen in de Filipijnen....van de 12 dagen die ik er ben geweest, moest ik er al 4 besteden aan het heen en weer reizen. Alles moet je hier doen met het vliegtuig en de boot. Als eerste landde ik op Manila, de hoofdstad van de Filipijnen. Iedereen zegt dat dit geen leuke stad is (vies en druk), en dit werd gelijk bevestigd op het vliegveld van Manila....ze waren mijn koffer kwijt. Aaaaargh, de afgelopen maanden was er nog niks mis gegaan dus eigenlijk zat er wel iets aan te komen. Na het uitschelden van de medewerkers op het vliegveld (wel netjes in het Nederlands want zij konden er inprincipe ook niks aan doen) ben ik maar naar me hostel gegaan. Toen besefte ik pas hoe vervelend het was, want ik had echt helemaal niks.....dus ook geen pyjama om in te slapen wat op zich wel handig is als je slaapt in een mix dorm. Dus maar in me kleding geslapen die ik aan had en de volgende ochtend maar op zoek gegaan naar een winkelcentrum voor wat kleding. Daar ook maar wat toiletartikelen gekocht want ik rook niet echt fris meer. Mijn tas bleek 2 dagen later gelukkig weer terecht. De timimg was perfect, want ik had net een ticket uit Manila gekocht op weg naar Donsol, om daar met walvishaaien te zwemmen. Dus eerst maar me tas opgehaald en die daarna opnieuw ingecheckd, maar gelukkig ging het dit keer weer helemaal goed. De walvishaaien waren erg gaaf om te zien. Ook heb ik in Donsol vuurvliegjes gezien, super leuk. Daarna met weer wat mensen die ik daar had ontmoet naar Cebu gevaren om vervolgens de ferry te nemen naar Bohol, om de tarsier aapjes te zien. Deze aapjes kunnen hun nek 360 graden draaien en als ze gestrest zijn, kunnen ze zichzelf op die manier dood maken, heel bijzonder. Na Bohol ben ik naar Puerto Princesa gevlogen, om daar een ondergrondse rivier te bezichtigen. En nadat ik die had gezien, heb ik een bus genomen naar El Nido. Daar heb ik twee Nederlandse meiden ontmoet en daarmee ben ik gaan eiland 'hoppen'. Zomaar mooi de natuur op Filipijnen. Ook hebben we een nachtje geslapen op een onbewoond eiland. Alhoewel.....zo onbewoond was het niet, want om het hoekje van het strandje waar wij sliepen stond een heel dorpje, maar het was toch leuk om een eigen strandje te hebben voor de deur van je huisje. Jammer dat ook hier kakkerlakken leven. De Filipijnen heb ik vorige week verlaten door via het kleinste vliegveld wat ik ooit gezien heb. Ze hebben hier mijn bagage gewoon nog met de hand gecheckt en ik kreeg een houten plankje als boardingspass. Gelukkig checkte ze me bagage niet erg grondig, want de schelp die ik heb opgedoken en heb meegepikt, mag ik eigenlijk helemaal niet vervoeren maar die schelp hebben ze gelukkig niet gespot. En nu ben ik, na het heerlijk luieren, in Japan. Dit is wel weer even wat anders, ik heb weer spierpijn van het vele lopen, maar er is ook zoveel te zien. Ik zou ook wat minder kunnen zien, maar ik wil optimaal genieten van mijn laatste dagen. Japan valt in alle opzichten mee, het land is mooi en de mensen onwijs vriendelijk. Momenteel heb ik Tokyo alweer achter me gelaten en ben ik in Kyoto aangekomen, waar ik overmorgen ga slapen in een tempel. Ik kijk er erg naar uit, ik mag zelfs een dienst bijwonen. Misschien vind het wel zo mooi dat ik boeddhistisch word....Hm nee dat zal niet zo snel gebeuren. Dan moet ik verplicht elke dag een tempel zien, dat is niks voor mij.

  • 29 Mei 2014 - 15:19

    Maaike:

    Mooie verhalen Nien :). Geniet van je laatste dagen in Japan! Waaaah we zien je bijna weer! :D

  • 29 Mei 2014 - 18:19

    Stef:

    Ienie, alweer je laatste avontuur!!! Het is zoooo snel gegaan!! Ben blij dat je het naar je zin hebt gehad en nog steeds hebt! Tot snel!!! Xx

  • 29 Mei 2014 - 19:44

    Sebastiaan:

    Save the best for last!

  • 30 Mei 2014 - 03:29

    Tessa:

    He Nien ,

    Geniet van je laatste dagen van je super reis!
    Kom maar op straks met al die foto's!

    Liefs Tess

  • 03 Juni 2014 - 12:55

    Fenny:

    Hey Jeanine! Geniet nog even van je laatste stukje vakantie! Ik ben heel benieuwd, of je zelfs maar een ietsie pietsie zin hebt om terug te komen! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 15022

Voorgaande reizen:

14 December 2013 - 13 Juni 2014

Een half jaar in Azië....

Landen bezocht: