Vietnam van noord naar zuid - Reisverslag uit Tam Kỳ, Vietnam van Jeanine Duyvelshoff - WaarBenJij.nu Vietnam van noord naar zuid - Reisverslag uit Tam Kỳ, Vietnam van Jeanine Duyvelshoff - WaarBenJij.nu

Vietnam van noord naar zuid

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

13 Maart 2014 | Vietnam, Tam Kỳ

Ik ben bijna op de helft van mijn vakantie....jeetje wat gaat de tijd ongelooflijk snel. Eerst vier weken Nepal, daarna zes weken China, vier dagen Hong Kong en ik ben momenteel alweer 10 dagen in Vietnam. Ik ben begonnen in het noorden van Vietnam, in de hoofdstad (ik kan het niet vaak genoeg zeggen Todd, de kaart is ook al onderweg) Hanoi. Dit was een drukke stad vol met toeristen. Ik ben hier maar drie dagen gebleven en ben daarna met de sleepingbus naar Dong Hoi gegaan om de grotten te zien. Ze noemen het hier een sleepingbus, maar als de bus continu over hobbels rijdt, de man voor je snurkt en alles en iedereen op straat continu toetert, is er weinig sleeping bij ook al zit je in een ligstoel. Van Dong Hoi naar Hue zijn we met de stadbus gegaan. We hadden een grote bus verwacht, maar in plaats daarvan kregen we een mini busje waar 17 personen inzaten. De bus was eigenlijk bestemd voor 10 personen, maar de bus neemt iedereen langs de kant van de weg mee zolang er maar betaald wordt. Ik zeg trouwens we, want sinds Hanoi reis ik samen met Walter. Hij komt uit Oostenrijk en ging dezelfde kant op en momenteel reizen we nog steeds samen wat erg gezellig is. In Hue hebben we een fiets gehuurd en op die manier de stad verkent. Ik zou degene moeten zijn met de meeste fietservaring, maar als je continu over heuvels moet fietsen, besef je pas hoe plat Nederland eigenlijk is (en hoe prettig dat is als je moet fietsen). Na twee nachten Hue zijn we met de bus naar Hoi An gegaan. Jeeeee eindelijk kon ik dan me bikini aan. Het heeft even geduurd, maar daar zat ik dan op het strand. Gruwelijk verbrand natuurlijk, maar dat mocht de pret niet drukken. Hoi An staat erom bekend dat ze jurken op maat maken binnen 24 uur, dus ik heb maar een jurk laten maken (als ik dan toch in Hoi An bent, tja dan moet ik eigenlijk wel). Aangezien Walter met mij mee moest om jurken uit te zoeken, moest ik later met hem mee om een motor uit te zoeken. Hij wilde namelijk verder met de motor van Hoi An naar Nha Trang (strand strand strand!!!!). Ik wilde gewoon met de bus.....maar tja als Walter dan opeens zo enthousiast praat over een road trip met z'n tweeën.....dus heeft niet alleen hij, maar ook ik een motor gekocht. 120 euro, inclusief helm en bagagerek voor me rugzak (die gelukkig ietsje lichter is nu ik weer een pakketje richting huis heb gestuurd). Walter noemt het een ladysbike, want het is een kleine motor die niet harder gaat dan 70 km per uur, maar voor mij is die perfect. En je kan over de wegen toch niet harder dan 50 km per uur. Trouwens, ik kan niet eens zien hoe hard ik ga want de snelheidsmeter is stuk. Naast de snelheidsmeter nog wel meer dingen, maar tot nu toe rijdt die. We zijn vandaag voor het eerst wezen 'touren'. Soms is het wel gevaarlijk, want er is maar 1 regel in het verkeer en dat is gas geven wanneer het kan. Maar het geeft een ongelooflijk gaaf gevoel dat ik een motor heb gekocht en lekker door Vietnam kan rijden. We zijn nu gestrand in een vaag dorpje waar iedereen hallo tegen je zegt omdat ze hier waarschijnlijk niet veel toeristen zien. En morgen gaan we weer verder naar het zuiden, zien waar we dan uitkomen.....:)

  • 13 Maart 2014 - 21:05

    Stef:

    Zo heb je eindelijk je motor gekocht....is het wat je je voorstelde bij je 1e echte motor... :p ik neem aan dat je het kaartje naar todd heb gestuurd en niet naar Dave... Hahahah!! Have fun! Xx

  • 13 Maart 2014 - 22:25

    Maaike:

    Cool op de motor reizen! Wat een vrijheid moet dat geven! Gezellig dat je een reismaatje hebt gevonden ook. Veel plezier nog en houd ons vooral zoveel mogelijk op de hoogte please!!!
    Xxx

  • 27 Maart 2014 - 17:23

    Kim Boorsma :

    Die sleeping bus kan ik mij nog goed herinneren (= onmogelijk slapen).
    Dan is een motor een stuk beter!
    Geniet nog van je reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 15014

Voorgaande reizen:

14 December 2013 - 13 Juni 2014

Een half jaar in Azië....

Landen bezocht: