De vakantie kan beginnen......of niet? - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jeanine Duyvelshoff - WaarBenJij.nu De vakantie kan beginnen......of niet? - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jeanine Duyvelshoff - WaarBenJij.nu

De vakantie kan beginnen......of niet?

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

04 Maart 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Het vrijwilligerswerk zit erop. Eerst vier weken in Nepal, waar ik engelse les heb gegeven en in het ouderenhuis heb gewerkt. Daarna vier weken in Shanghai, waarvan ik twee weken aanwezig ben geweest op een kinderdagverblijf (kan het geen werken noemen) en twee weken aanwezig ben geweest in het disable centre, waar ik één uur per week engelse les heb gegeven (dus twee uur in totaal). Ik dacht dat na twee maanden vrijwilligerswerk eindelijk me vakantie kon beginnen, maar het reizen is meer werk dan gewoon op één plek af en toe wat vrijwilligerswerk doen. Afgelopen zaterdag ben ik in Hong Kong aangekomen. Ik moest met de nachtbus naar mijn hostel. Het was ondertussen 2:00 uur en het afscheid nemen van Shanghai was niet makkelijk voor mij, dus al met al was ik om 2:00 uur behoorlijk uitgeput. In de nachtbus viel ik daarom in slaap, waardoor ik me telefoon waar het adres van het hostel op stond, liet vallen. Ik schrok ervan wakker en de vrouw naast me raapte me telefoon op en begon tegen me te kletsen in het engels. Ik greep deze kans aan door gelijk te vragen waar ik heen moest, want eigenlijk had ik geen idee waar ik moest uitstappen. Het bleek dat de vrouw de straat herkende van het hostel, dus ze stapte met mij uit en bracht me gelijk naar me hostel. Een goed begin van het reizen in Hong Kong. Hong Kong is trouwens een compleet andere wereld dan Shanghai ook al hoort het bij China. Je kan goed merken dat het van Engeland is geweest, want na twee dagen kwam ik er bij het oversteken ook opeens achter dat auto's aan de andere kant van de weg rijden. En iedereen spreekt hier engels, wat een verademing is dat zeg! Alle toeristische plekjes staan goed aangegeven en ik heb de eerste dag dan ook goed besteed door veel dingen te zien. Ook zondag heb ik veel gelopen en omdat Hong Kong nou eenmaal veel dingen heeft om te zien, had ik een hoog tempo. De enige keer dat ik even heb gezeten was toen ik met de kabelbaan omhoog ging om de grootste boedha van de wereld te zien. Gisteren heb ik ook veel gelopen, maar toen het om 17:00 uur begon te regenen ben ik terug naar het hostel gegaan. Toen ik savonds in bed lag, was ik helemaal versleten. Zo'n vakantie is toch echt wel hard werken. Vandaag vertrek ik richting Hanoi (de hoofdstad van Vietnam, speciaal voor Todd alhoewel ik niet denk dat hij dit ooit nog vergeet). Ook daar zal ik weer vroeg moeten opstaan en veel moeten lopen om van alles te kunnen zien. Maar ik vind het heerlijk! Natuurlijk mis ik de mensen die ik heb ontmoet in Nepal en Shanghai, maar in de hostel ontmoet ik steeds weer nieuwe mensen wat ook erg leuk is. En vaak kun je gelijk wat verhalen uitwisselen en elkaar tips geven.

  • 04 Maart 2014 - 03:18

    Nathalie:

    He meis,

    Dat is nog is leuk.. ik zit in mijn laatste nachtdienst van de 4 dus ik kon rustig je blog lezen. :))
    Wat fijn te horen dat alles nog steeds goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik kan me goed begrijpen dat je iederen in Shanghai zal missen.. Je bent daar natuurlijk zo intensief bezig en je maakt zoveel mee. Maargoed nu ga je op naar het volgende avontuur.. idd weer nieuwe mensen ontmoeten enzo en nog meer mooie dingen bekijken.
    Dus nu ga je alleen nog maar vakantie vieren..? nou heerlijk hoor meis!! Ga er maar flink van genieten want wat vliegt de tijd. Vin je ook niet? Het is gewoon alweer Maart. Nog 3 maandjes dan zien we je weer!! :))
    Ik zat gister het nieuwe rooster in mijn agenda te schrijven en zag toen wanneer jij weer terug komt. Ik zie je dan in de overdracht. Maar ga daar lekker nog maar helemaal niet aan denken!! Nog lekker genieten van je prachtige avontuur. Elke keer als je blogs lees ben ik weer jaloers. hihi

    Tot je volgende blog.
    Liefs Naat

  • 04 Maart 2014 - 07:45

    Stef:

    Inie!

    Nou ik zal Todd er vandaag nog even an herinneren :p voor het geval dat hij het wel soort van vergeten was :p of stuur gewoon een kaartje naar hem....als bewijs stuk!
    Haha nou veel plezier in Vietnam! Hoop dat ze daar ook een beetje Engels spreken :) xx

  • 04 Maart 2014 - 10:22

    Maaike:

    Zo, dat waren weer mijn 10 verwegdroomminuten... Nu weer verder met werken

  • 04 Maart 2014 - 12:01

    Kellyann:

    Wat fijn om ook hier te lezen dat je het zo naar je zin heb! Geniet van je tijd in Vietnam! xxxxx

  • 04 Maart 2014 - 13:35

    Fenny:

    Lijkt me idd heerlijk als iedereen weer engels spreekt! En je schrijft dat je zoveel doet dat het hard werken is.... niet vergeten te genieten he! Ik weet nog dat ik bij het foto's kijken van Australie pas bedacht hoe mooi het allemaal was, omdat ik daar zo uitgeput was! Enjoy the moment!
    liefs,
    Fenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 15010

Voorgaande reizen:

14 December 2013 - 13 Juni 2014

Een half jaar in Azië....

Landen bezocht: